15 юни 2016 г.

Арестуван самолет поради неизплатено обезщетение.

Някога били ли сте ядосани на авиолиния заради закъснение, отменен полет, пропусната връзка или отказан достъп до самолета?

Вижте интересната историята на немска туристка, която чакала 4 години, за да получи своето обезщетение


След като чакала изключително много време обезщетението си, дължащо се на закъснение поради техническа повреда, немска туристка поискала съдействието на Австрийските власти за арест на самолет.  Тя чакала 4 години своето обезщетение от авиолинията Thomas Cook Airlines за полет от Виена до Карибите, който излетял с 22 часа закъснение.

Регламент 261/2004 на ЕС дава право на пътниците на закъснели или отменени полети да получат фиксирано обезщетение, съобразно дължината на полета и размера на закъснението.

Жената така и не получила парите си. Впоследствие тя се свързва с компания, която помага на пътниците да получат обезщетение и наема адвокат, който започва дело в Австрия.

Съдът издава заповед за изплащане на обезщетението и официален представител на съда информира летището в Залсбург, че не позволява на самолет на Thomas Cook Airlines да излети докато не бъде изплатено обезщетението на жената.  Авиолинията Condor (под една шапка с Thomas Cook) веднага плаща обезщетението на немската туристка и така не се наложило самолета да бъде спиран от движение.
„За пръв път чухме за иска в петък, когато бяхме уведомени от летището в Залсбург. Щом чухме за проблема, веднага платихме. Много съжaляваме, че отне толкова много време.“

Някои авиокомпании използват тактика на блокиране на исковете или просто  правят така, че да отнема толкова много време и хората се предават. Само 15 процента от пътниците, които имат право на обезщетение, подават иск. Регламентът също така важи за трансатлантически полети от Щатите до Европа, оперирани от авиолинии, базирани в Европейския съюз и полети обратно от Европа за Щатите, оперирани от всички авиолинии.