15 юни 2016 г.

Закъснение заради “извънредна ситуация” или просто авиокомпанията визатваря устата


  • Закъснял повече от 3 часа полет

  • Полетът ви е отменен

  • Пренасочват ви към друго летище/самолет – пристигате със закъснение от +3 часа

  • Изпускате свързващ полет 

  • Отказван ви е достъп до борда

При всички тези случаи имате право на обезщетение от авиокомпанията съгласно ЕС Регламент 261/2004. Има случаи обаче, когато авиокомпанията категорично отказва да изплати обезщетение. Понякога с право! Но в повечето случаи просто се опитва да ви отпрати като спестява истинската причина за отменения полет.

Дали имате право на обезщетение се определя от няколко основни фактори. Нашият онлайн формуляр автоматично пресмята всички възможности и ви дава оценка за дължимата сума. Той взима предвид всички възможни случаи:

– Полетът ви закъснява ли с повече от 3 часа?

– Летището, от което тръгвате, в ЕС ли се намира?

– Авикомпанията базирана ли е в Европа, ако сте били на трансатлантичеки полет?

– Дали причината за закъснението е в “непредвидени обстоятелства” за авиокомпанията?

Сумата, която ви дължи авиокомпанията се определя по следния начин:  

• за всички полети до 1500 км.: 250 евро
• за всички полети над 1500 км: 400 евро
• за всички полети над 3500 км: 600 евро

Дали ще получите обезщетение зависи от това дали вашият случай отговаря на определени критерии, но решаващият фактор епричината за закъснението на полета. Около 95% от всички жалби за закъснели полети директно се отхвърлят от авиокомпаниите. Най-често изтъкваната причина е, че закъснението/отмяната се дължи на “причини извън наш контрол”.

Какво означава “извън наш контрол” и “непредвидени обстоятелства”

Наистина в някои случаи авиокомпаниите не могат да контролират причините за закъсняването на полети. Такива случаи са стачките на работниците, снежна буря или ято птици, което поврежда самолета и др. Много често авиокомпаниите твърдят, че закъсненията им са в резултат на “непредвидени обстоятелства”, но всъщност истинската причина сочи, че пълна отговорност носи авиокомпанията и обстоятелствата са съвсем предвидими.

Авиокомпаниите отхвърлят почти всички искове на пътници с надеждата, че те ще се откажат да потърсят правата си. Европейският съюз се погрижи значително за правата на пътниците като прие Регламент 621/2002г., според който всеки пътник има право да получи дължимото обезщетение. Много от авиокомпаниите все още НЕ информират пътниците си за правата им при закъснял или отменен полет, въпреки че по закон са длъжни да го правят!

Ето защо пътниците сами трябва да следят за това дали правата им са нарушени! Затова съществуваме и ние – екипът на Аероиск следи дали авиокомпаниите крият причините за закъсненията, дали се опитват да ви затворят устата или казват истината. 

И все пак нека дадем пример какво представляват “непредвидени обстоятелства”. Такива са

  • Когато ято птици се сблъска със самолета и причина вреда

  • Стачки на служителите (освен в случаите когато стачките са оповестени предварително)

  • Снежни бури, гъста мъгла, гръмотевична буря и др. климатични проблеми

  • Технически проблеми, които възникват непосредствено преди излитане или при излитане

  • Когато Ръководството на Въздушното Движение (РВД) спре полета

  • Когато се разболее пътник или член на екипажа точно преди полета

Потърсете своето обезщетение


И така, ако сте се опитали да потърсите своите права, но авиокомпанията ви е птказала поради “непредвидени обстоятелства”, има голяма вероятност просто да се опитва да ви откаже, като не разкрива истинската причина за проблема. Ето защо си заслужава да не се отказвате, а да потърсите помощ от екипа ни. Ние използваме всички налични правни механизми, за да разберем истинската причина за закъснението на вашия полет и да направим така че авиокомпанията да плати дължимото обезщетение.

Аероиск НЕ приема “НЕ” за отговор, когато има пълни правни основания авиокомпанията да понесе отговорност. Готови сме да отнесем всеки един случаи дори до съда, за да съберем вашето обезщетение. И няма да ви вземем нито стотинка докато не съберем дължимата сума!

За повече информация можете да се свържете с нашия екип наhttps://aeroisk.bg или на office@aeroisk.bg

© Аероиск 2019