11 юли 2016 г.

Закъснели и отменени полети в Европа през последните 30 дни

 

 

Отменен или закъснял полет през лятната ви ваканция? Не се тревожете. Не сте сами.

Доста хора ни питат в последните месеци следния въпрос: "Много ли са закъснелите и отменените полети през лятото, когато хората пътуват най-много?"

И тъй като отговорът с краткото "Да" или "Не" е твърде незадоволителен и неизчерпаем, ние си направихме труда да намерим точният брой на закъснелите или отменени полети в Европа през последните 30 дни. Не само това, но направихме и карта, на която отбелязахме в кои страни те са най-много. Можете да видите и авиокомпаниите, които най-често са имали закъснели или отменени полети през последните 30 дни. Броят на отменените полети е маркиран в червен цвят, а този на закъснелите в оранжев. На картата по-долу може да променяте мащаба с бутоните + и - , които се намират горе вдясно. Ако ползвате смартфон или таблет, можете да приближавате, използвайки два пръста.


През последните 30 дни в Европа е имало 171 924 закъснели полета и 10 313  отменени. Франция е страната с най-много проблемни полети, а Air France - авиокомпанията с най-много закъснели и отменени полети. Тъй като тази статистика е за последните 30 дни, считано от 11 юли 2016, най-вероятно това се дължи на Европейското първенство по футбол, което се проведе от 10 юни до 10 юли във Франция.

Какъв процент от тези проблемни полети имат право на обезщетение?


Това е доста труден въпрос, тъй като проблемните полети в Европа за последните 30 дни са общо 182 237. За да кажем със сигурност кои от тези полети имат право на обезщетение, трябва да ги разгледаме един по един. Тъй като това е непосилна задача, ще се опитаме да обобщим нашия отговор.

Според Регламент 261/2004 на Европейската Комисия, пътниците имат право на обезщетение, когато полетът е закъснял с минимум 3 часа. Ако полетът ви е отменен и авиокомпанията ви уведоми най-малко 14 дни преди датата на полета, тя е длъжна да възстанови сумата, платена за билета, като освен това предостави ваучер за храна или да ви предложи място на следващия най-ранен полет до вашата крайна дестинация. Ако авиокомпанията ви уведоми в последния момент (по-малко от 14 дни преди полета), имате право както на взъстановяване на сумата на билета, така и на ОБЕЗЩЕТЕНИЕ за причиненото неудобство в размер от 250 евро до 600 евро.

Друго важно уточнение е, че Регламент 261/2004 важи за полети на всички авиокомпании, излитащи от Европейския съюз, както и за полети на европейски авиокомпании, кацащи в ЕС. Пример: Закъснял полет от София за Абу Даби с Qatar Airways има право на обезщетение, тъй като полетът излита от държава членка на ЕС, без значение от авиокомпанията. В обратния вариант, полет от Абу Даби за София с Qatar Airways, няма право на обезщетение, защото се изпълнява от неевропейска авиокомпания. Ако полетът се изпълнява от Air France например, пътниците биха били защитени от регламент 261/2004. Малко е объркващо наистина, но такива са регламентите :)

Всички тези правила са в сила, при положение че закъснението или отмяната не се дължат на лоши метеорологични условия, стачка или терористичен акт. Тези три условия за неизплащане на обезщетение са дефинирани в регламента като "непредвидени обстоятелства", извън контрола на авиокомпанията. Тъй като този термин обхваща доста обстоятелства и е прекалено "гъвкав", много от авиокомпаниите се опитват да се измъкнат от отговорност, позовавайки се на него. Тук идват на помощ силата, опитът и капацитетът на Аероиск.

  • Ние знаем как да накараме авиокомпанията да плати.

  • Ние знаем точно кои обстоятелства са "непредвидени" и кога авиокомпанията просто се опитва да се измъкне от отговорност.

  • Ние знаем към кой да се обърнем, ако авиокомпанията откаже да плати без основание.

  • Ние поемаме всички разходи, ако се стигне до съд.

  • На последно място, но не и по важност, получаваме от вас 25% комисионна върху събраното обезщетение, но САМО при успех. Ако не успеем да спечелим вашето обезщетение, не плащате нищо.

© Аероиск 2019