17 септември 2016 г.

Обезщетения при полети извън Европа

 

Наясно сте вече, че ако пътувате в Европа и полетът ви закъснее с повече от 2 часа, имате право на обезщетение. Как стоят нещата обаче с пътуванията извън Европа? Имате ли право на компенсация? А на храна и нощувки, ако закъснението е твърде голямо? Веднага отговаряме.

Закъснял и/или отменен полет извън Европа


Европейското законодателство, според което имате право на обезщетение в двата посочени случая, се прилага, когато:

  • пътувате от (излитате от) всяко едно летище в Европейския съюз;

  • пристигате в ЕС с авиокомпания, регистрирана не само в ЕС, но и в Швейцария, Исландия или Норвегия;

  • пристигате в Европейския съюз, от която и да е страна извън него, но с превозвач от ЕС.

Пример: Ако пътувате със свързан полет от София до Брюксел и оттам до Ню Йорк, и се окаже, че вторият ви полет е отменен, имате право на:

  • храна, напитки, евентуално настаняване в хотел – ако трябва да изчакате полет на следващия ден или обратен полет;

  • пълно връщане на сумите по неизползваната част от билета и поемане на разхода за обратен полет.

В какви размери са обезщетенията


Сумите са три, според разстоянието, на което летите:

  • 250 евро за 1500 км или по-малко;

  • 400 евро за 1500 – 3500 км;

  • 600 евро за повече от 3500 км.

В случай, че самолетната компания ви предложи алтернативен полет, близък по време до неосъществения, има опция обезщетението да се намали с до 50%.

Какво още е длъжен да направи превозвачът, когато полетът закъснява.


Когато полетът ви до дестинация извън Европейския съюз закъснява с до 4 часа, превозвачът трябва да ви уведоми какво съдействие* ще ви окаже.

Ако полетът закъснява с повече от 5 часа, вие спокойно можете да решите да не пътувате, а авиокомпанията е длъжна да ви върне пълната стойност на билета или да възстанови сумата за този полет, който не е бил осъществен.

*Съдействие в този случай означава:

  • осигуряване на храна и напитки;

  • нощувки в хотел за сметка на превозвача;

  • трансфер от хотела до летището и обратно в случаите, когато това е необходимо;

  • 2 безплатни телефонни разговора и имейл.

Ако се окаже, че вашата авиокомпания не може да ви помогне по нито един от гореизброените начини, то пазете всички бележки и сметки за направените по време на изчакването разходи. С тях имате право да поискате възстановяване на сумите.

Както и при полети само в ЕС, авиокомпаниите не са склонни да дават обезщетения, независимо че са длъжни. Затова е важно да не се отказвате бързо, да действате в регламентираните срокове и най-вече – да се обърнете към специалист, който ще напише молбата ви за обезщетение, ще преговаря с превозвача и ако е необходимо, ще заведе дело срещу него.

Ние, Аероиск, предлагаме тази услуга при отлични условия. Имаме богат професионален опит в събирането на компенсации и обезщетения от авиокомпании, улесняваме ви максимално – всички необходими документи може да ни пратите по Интернет, и ни плащате само ако получите обезщетение. Свържете се с нас.