26 септември 2016 г.

Обезщетение за закъснял или отменен полет на нискотарифна компания

 


 Нормално ли е според вас, самолетът ви да закъснява с часове, да висите по летищата и да си казвате „Е, това е нискотарифна компания, ако съм искал точност и комфорт, да бях платил сума ти пари за билет на някоя друга фирма!“ Веднага ви казваме: „Не е нормално!“



Това, че една самолетна компания е нискобюджета не я лишава от отговорност пред пътниците за закъснение и отмяна на полет. Напротив! За нея важи същият Регламент (ЕО) № 261/2004 на ЕС, който важи и за всеки един самолетен превозвач в рамките на Европа.

 

Защо хората не си търсят правата, когато летят с никостарифни компании?



Най-често, защото смятат, че щом плащат малко, се съгласяват с всички неудобства на евтините полети, включително закъсненията, неочакваните отмени, отказите за качване на борда. Те не знаят, че компанията им дължи обезщетения и компенсации в тези случаи точно както всички останали превозвачи.

Казват си, че за малкото пари, които са дали, не си струва разправията. А всъщност не е така. Да, може да сте платили само 20 – 30 евро за билетите си, но нима са само те? Вероятно имате резервация за хотел, която може да пропуснете, уговорени работни срещи, близки хора, които ви чакат някъде из Европа. Всичко това са пари, емоции, разочарования. Да не говорим за разходите, които правите, докато чакате на летището или се придвижвате отново към града с целия си багаж и неосъществени планове. Ако решите да ги променят и отлагате за други дати, това са още разходи. Защо да не вземете между 250 и 600 евро обезщетение и да организирате пътуването си наново?

Не знаят откъде да подхванат нещата. Информацията за обезщетения и компенсации на сайтовете на самолетните компании по принцип е свряна в някое труднодостъпно кьоше. При фирмите за евтини полети освен това доста често е и съвсем мъгляво поднесена. Само 4% от пътниците, които пътуват със самолет в Европа и имат право на обзещетение го получават. Основните причини за това са, че не знаят какви са правата им, а ако са наясно с тях, се опитват да се справят само с проблема. Ако искате да получите компенсация за своя закъснял или отменен полет, обърнете се към професионалисти.

 

 Трябва ли да сключвам специална застраховка за закъснение на полет


Решението разбира се зависи изцяло от теб, но в обичайния случай, няма никаква причина да плащаш допълнително пари, за да се застраховаш от нещо, за което можеш да получиш обезщетение по принцип.
Някои нискотарифни компании продават застраховки за закъснели полети, но това е само поредният начин да ви вземат още някой лев. Информирайте се за щетите, които авиокомпанията е длъжна да поеме независимо дали е нискотарифна или голям превозвач.

Добре, какво трябва да направя, за да получа обезщетение


Пазете разпечатките на билетите си и ни ги изпратете в случай, че полетът ви е закъснял с повече от 3 часа, отменен е или ви е отказано място в самолета. Ние ще се погрижим за останалото.