20 октомври 2016 г.

Какви специални грижи получават хората с увреждания преди и по време наполет





Ако сте със счупен крак или в инвалидна количка, претърпели сте скорошна операция, зрението или слухът ви са намалени, или имате друг здраволосвен проблем, заради който имате нужда от помощ на летището и по време на полет, добре е да се информирате предварително за своите права и задължения. А също и за обезщетенията, които авиокомпанията ви дължи при определени обстоятелства.

 

Какви са правата ви според закона



  1. Никоя самолетна компания или туроператор не може да ви откаже достъп до пътуване заради състоянието ви, когато става въпрос за полети, заминаващи от летища на Европейския съюз. Допускат се изключения, но те могат да бъдат направени само от съображения за сигурност.

  2. Получавате безплатна помощ на територията на всички летища в ЕС. Това важи не само за терминалите, но и за спирките на обществения транспорт, разположени на територията на летището и за паркингите.

  3. Превозването на инвалидни колички и кучета водачи на борда на самолета е безплатно.

Какви са вашите задължения



  1. Трябва да уведомите авиокомпанията, с която ще летите, че имате нужда от помощ най-късно до 48 часа* преди полета.

  2. Когато се придвижвате с куче водач, може то да лети безплатно на борда, но ваша грижа е да носите със себе си всички необходими документи, включително потвърждение за дресура, намордник и каишка.

  3. Да проверите дали самолетната компания, с която искате да летите разполага в самолетите си със специални места за хора с увреждания.

  4. Ако сте с инвалидна количка, трябва да знаете, че при качване на борда, ще ви преместят на тясна бордна количка. Член на екипажа ще ви помогне да се качите с нея на борда и ще има грижата да транспортира вашата количка до летището, на което ще кацнете.

  5. Проверете какви са условията за превозване на пътници с увреждания на авиокомпанията, с която ще летите. Повечето имат специални изисквания за представяне на допълнителни документи, осигуряване на придружител за сметка на пътника (в някои случаи), не приемат помощни средства за придвижване от чиито батерии може да изтече киселина. Информирайте се подробно, за да не сте неприятно изненадани.

  6. Уверете се, че пътната ви застраховка покрива оборудването ви за придвижване.

*В случай, че сте взели билет в последната минута и до полета ви има по-малко от 48 часа, дори да се обадите на летището, няма гаранция, че ще успеят да ви осигурят нужната помощ. И все пак, можете да сте сигурни, че служителите ще направят всичко възможно, за да се качите спокойно на борда на самолета.

 

За кои полети важат тези правила


За всички полети, независимо дали са редовни, чартърни или нискотарифни, които се изпълняват на територията на Европейския съюз или са заминаващи от или пристигащи на летище на територията на ЕС.

 

В какви случаи имам право на обезщетение


Имате право на обзещетение, както всички останали пътницил, при отменен или закъснял полет, при отказ на място в самолета. Прегледайте и статията „Щети, които авиокомпанията е длъжна да поеме“ .

Ако по време на полета инвалидната ви количка, която пътува в багажното, бъде повредена, авиокомпанията е длъжна да ви предостави временно друга инвалидна количка (но тя може да е различна от вашата). Имате право и на обезщетение за повредата.

Свържете се с нас , ние ще ви помогнем да получите компенсация.

© Аероиск 2019