24 октомври 2016 г.

Особености при подаване на оплакване за отменен или закъснял полет

 

 

Поради големия интерес и въпросите, с които ни засипвате, публикуваме още някои важни детайли, свързани с това кога можете да получите компенсация за отменен или закъснял полет.

 

За колко време назад мога да получа обезщетение за отменен или закъснял полет?


Можете да искате компенсация за отменен или закъснял полет до 3 години назад.

 

Как се определя точното закъснение?


Важна особеност е, че дали можете да получите компенсация, или не, се определя на база времето на кацане на самолета, а не според времето на излитане. Нямате никаква  идея в колко часа точно сте кацнали? Не се притеснявайте, всяка авиокомпания има база данни, в която се пази информация за излитането и кацането на полетите, така че това може да се провери.

 

Какво се случва, ако авиокомпанията ви предложи друг полет до мястото, на което отивате?


Възможно е превозвачът да ви предложи място в друг самолет, който лети до вашата крайна дестинация. В този случай, ако разликата с часа на пристигане на отменения полет е между 2 и 4 часа, обезщетението може да се намали с 50%.

Ако приемете предложението на превозвача за алтернативен полет, и в самолета ви настанят в по-висока класа от тази, за която е билетът ви – не трябва да доплащате нищо.

Ако ви настанят в по-ниска класа, то имате право да искате от самолетната компания да ви възстанови между 30% и 75% от стойността на билета, който сте си купили. (Точният процент се определя според дестинацията, до която пътувате.)

 

Има случаи, в които полетът се отменя, но авикомпанията не ви дължи обезщетение



  • стачка;

  • лошо време;

  • терористична заплаха;

  • ако сте информирани за отмяната на полета 14 дни преди датата на излитане на самолета по разписание.

Понякога се случва полетът да се забави или да бъде отменен поради нерегламентирани, извънредни обстоятелства. От това какви точно са те зависи дали имате право на обезщетение или не.

При всички случаи обаче, при извънредни обстоятелства, превозвачът е длъжен да:

  • възстанови цялата стойност на билета или тази част от сумата, която още не сте използвали;

  • осигури алтернативен транспорт до крайната ви дестинация във възможно най-кратки срокове или да ви предложи смяна на резервацията за дата по ваш избор;

  • помага на всички пътници, които е трябвало да бъдат на борда на самолета, но към момента чакат алтернативен транспорт.

Добре, ако сте решили да искате обезщетение, да имате предвид всички, изброени по-горе особености. Ако в тях не откривате информация за вашия случай, пишете ни или ни се обадете. Ще ви консултираме.

Ако искате да подадете оплакване за закъснял или отменен полет, пишете ни или се регистрирайте в сайта  и ни изпратете посочените документи – билет, бордна карта. Нашият екип от адвокати ще се погрижи да получите компенсация.