14 юни 2017 г.

Съвети за забавен, повреден, изгубен багаж – какво да правя!?



В новата ни статия ще ви дадем няколко конкретни съвети за онези ситуации, в които се оказвате със загубен, повреден или забавен багаж.

Пътувате спокойно, слизате от самолета, развълнувани от предстоящите дни на приключения, срещи с близките или от работните срещи, които ще отворят нови врати пред вас. Заставате до багажната лента и... Багажът ви не идва! Или е в такова състояние, че по-добре би било да не е идвал изобщо! Какво да правите?

Спокойствие и само спокойствие. Има си процедури, ако багажът ви е забавен или загубен, ще го получите обратно. Ако е повреден – трябва да получите обезщетение. Разберете какво трябва да направите и какви са правата ви в тези случаи.

 

Забавен багаж


Най-често причината за забавянето е, че багажът ви е натоварен на следващ полет или е изпратен на грешното летище. И в двата случая ще го получите до няколко часа, максимум до няколко дни. Най-добре е да се обърнете към служителите на авиокомпанията, с която сте летели. Те ще проверят какво се случва с багажа ви, ще ви дадат да попълните документ и да посочите адрес, на който искате да ви го доставят.

  • Важно! Ако багажът ви закъснее повече от няколко часа и вие сте принудени да закупите неща от първа необходимост – тоалетни принадлежности, някаква дреха – пазете касовите бележки. Забавените багажи рядко се превръщат в изгубени и не стигат до собствениците си, но се случва. И тогава авиокомпанията ви дължи обезщетение.

 

Кога забавеният багаж се превръща в изгубен



До 21 дена от деня на пътуването ви, багажът се води за забавен. След това се приема за изгубен. Тогава трябва да напишете молба и да поискате обезщетения от компанията, с която сте пътували.

  • Важно! Най-добре е да не носите ценни вещи в багажа, който чекирате и заминава за товарното отделение на самолета. Хубаво е също да се информирате предварително за  условията и процедурите при превоз, забавяне и загуба на багаж на превозвача, с който ще летите. Всяка компания си има свои правила, които са публикувани на сайта ѝ. Ако ги знаете, ще ви е по-лесно да си търсите правата.

 

Повреден багаж


Щом вземете багажа си от лентата, проверете дали всичко с него е наред. Понякога няма нужда от особено щателна проверка – случва се чанти да пристигат разкъсани, отворени, залети с нещо. Все щети, които се виждат от пръв поглед.

Ако чантата ви е леко повредена – скъсала се е малко или пък новият ви куфар е одраскан, не разчитайте на обезщетение. Но при по-сериозни повреди, веднага потърсете служител на авиокомпанията и искайте компенсация.

 

Вариантите са три:



  1. Получавате действителната стойност на повредения или изгубен багаж;

  2. Ако сте предали багаж с обявена стойност, ви се възстановява обявената стойност или тази част от нея, която съответства на повредата.

  3. При липса на лични вещи може да получите парично обезщетение до определена сума.

Какво ще получите пак зависи от политиката на авиокомпанията по тези въпроси, като напомняме, че е добре да сте запознати с нея предварително. Така ще ви е по-лесно да си търсите правата.

 

Какво е задължително да направите при липсващ или повреден багаж


Да потърсите служител на съответната авиокомпания и да подадете писмен иска за намиране и връщане на багажа ви или молба за обезщетение, в случай, че е повреден. Важно е също да посочите валиден адрес и телефон, за да ви доставят багажа, когато го намерят.

 

Припомнете си статиите:



Щети, които авиокомпанията е длъжна да поеме




Ако търсите обезщетение за отменен или закъснял полет, свържете се с нас – ще ви помогнем да го получите.