23 юли 2017 г.

По-изгодни полети за лоялни клиенти на авиокомпаниите


За физически лица и фирми 


Безплатни самолетни билети, отстъпки при взимането на ръчен багаж и доплащането за още една регистрирана чанта, по-бързо минаване през някои процедури и още куп екстри ви предлагат авиокомпаниите, само за да ви задържат като лоялни клиенти. Знаете ли достатъчно за техните програми, за да се възползвате от тях? Наистина ли са толкова изгодни, колкото ги рекламират? Предлагаме ви основна информация по темата.

Какво представляват програмите за лоялни клиенти на авиокомпаниите



На английски се наричат Frequent Flyer Programs (FFP). Буквално преведено това означава „програми за пътници, които летят често“. На български се наричат програми за лоялни клиенти.

Когато сте част от такава програма, вие събирате въздушни мили. Когато съберете определен брой мили, вие можете да се ползвате от определени привилегии: безплатни билети до определени дестинации; пътуване в първа или бизнес класа; по-бързо чекиране; безплатен достъп до вип салони и лаундж зони и още, и още. Конкретните правила на всяка авиокомпания са различни, но винаги са обявни на сайта ѝ, така че лесно можете да ги проверите.

Как точно събирам въздушни мили



Подавате заявление за включване в програмата за лоялни клиенти (безплатно е) и след като ви одобрят, ви издават карта с уникален номер. Всеки път, когато пътувате със съответната авиокомпания тя ви идентифицира по тази карта и ви дава определен брой мили.

Някои превозвачи се обединяват в алианси и в повечето случаи картата ви важи и събирате мили, независимо с коя компания от съответния алианс летите.

Само с полети ли могат да се събират мили



Зависи от условията на авиокомпанията. Има превозвачи, които ви позволяват, след като вече имате определени мили, да закупите допълнително. Или пък ви добавят мили, ако направите резервация за паркинг, хотел, кола под наем през сайта им, за определени фирми.

Има ли уловки в програмите за лоялни клиенти?



ДА! Когато получите безплатен самолетен билет, като награда за вашата лоялност, вие НЕ плащате цената на билета, но плащате летищни такси и такси на превозвача. 

Освен това, поне при повечето авиокомпании, милите важат за определен период от време – година и половина, две, три. Важно е да ги използвате в дадения от превозвача срок, ако не искате да ги пропилеете. Добре е да знаете, че всеки следващ полет, при които събирате мили, удължава срока им на валидност.

Има ли подобни програми за нискотарифните компании


Вече от няколко години има, да. Само че при тях не се събират мили, а плащате предварително определена такса, която важи за даден период от време и ви осигурява различни намалния и привилегии.

Добър пример е Wizz Discount Club, при която плащате такса и получавате:

гарантирана минимална отстъпка, отстъпка от всеки голям кабинен багаж и чекиран багаж. Има и групови намаления. Подобна програма има и Easy Jet.

Лоялни програми за фирми



Те действат в общи линии на същия принцип като FFP на големите авиокомпании – помагат на малки, средни и големи фирми да спестят пари от пътувания и да получат куп отстъпки и привилегии. Обикновено включване в подобна корпоративна програма е безплатно. Но пак – всеки превозвач си има правила, най-добре е да ги проверите.

Наистина ли получавам по-изгодни самолетни билети с тези програми



Зависи. Ако летите често и ползвате една и съща авиокомпания или компании от един алианс, то тогава подобна програма е наистина изгодна за вас. (Да, включително и тези на нискотарифните компании.)

Ако летите няколко пъти годишно и не търсите определена авиокомпания, а само най-евтините възможни билети, то няма особен смисъл да пилеете време, нерви, а в някои случаи и пари за тези лоляни програми.

Помислете, сметнете и приятно пътуване!

п.с. При всяко положение, независимо дали сте член на такава програма, или не, имате право на обезщетения за закъснял или отменен полет и ние ще ви помогнем да го получите. Свържете се с нас!